I am okay

Känslan när man vet att allt kommer bli bra.
Ångesten jag har bärt på hela stålfors tiden, mest i åttan och nian är borta. Det är så skönt att äntligen andas ut, känna sig fri och kunna vara jag.
I sommar har det hänt mycket runt omkring mig, mina föräldrar skiljde sig, Sofia åkte iväg till Italien och mycket annat som inte är värt att skriva ut här. Men jag hade en stor ångest i sommar även fast ingen kanske märkte det. Ibland grät jag mig till söms ibland inte. Min mage har strulat i sommar riktigt mycket, men nu är allt hel lugnt. Men mina vänner har räddat mig från att kollapsa i sommar, alla nattsamtal på Skype, alla sms och telefon samtal. Ni vet vilka ni är.
När jag gick in i skolan i tisdags kände jag bara hur all ångest bara försvann ur mig. För jag har aldrig känt mig såhär trygg och att få höra från sin studievägledare på stålfors att jag ser överlycklig ut är mer än bra. För det är hela sanningen.Och äntligen här och nu kan jag säga att jag mår bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0