Nytt kapitel.

3 dagar kvar av sommarlovet, friheten och chansen till att vara lite extra omogen. 3 dagar tills ett av mina största äventyr i livet börjar. Och helt ärligt skrämmer det inte mig och jag är inte rädd alls. För det känns fortfarande som jag ska sitta i aulan på stålfors på måndag och höra Sten välkomna oss tillbaka till skolan. Egentligen är det ju dit jag vill, till min trygga plast min fina klass och mina älskvärda lärare som lärt mig hur mycket som helst de senaste 3 åren. För på måndag är det dags att växa upp en liten bit till och ta ännu mera ansvar men det är ju sånt som redan ingår i min vardag när jag jobbar, jag tar mera ansvar då och växer upp lite varje gång. Och jag känner mig redan säker med de människorna jag vet ska gå i min klass. För våra 3 år tillsammans kommer springa förbi, för att snart står vi där på studentflaket med alldeles för mycket alkohol i kroppen och skriker oss hesa och gör alla andra avensjuka som önskar att de va dem som stod där. Jag är redo för ett nytt äventyr nu och börja om. Starta ett nytt kapitel. För jag vet att om 3 år kommer jag kunna vara stolt över mig själv att jag klarade det här också. Jag är säker på mig själv nu och vet att jag kommer klara det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0